OTW firar ett år i Göteborg med två nyrekryteringar. Ny account director på contentbyrån är Karin Wik, som kommer från en tjänst som PR-ansvarig på Volvokoncernen. Ny på byrån är även digitala redaktören Sanna Schiller. 

Rekryteringarna är en direkt följd av nya uppdrag för OTW i Göteborg. Bland annat rangordnades byrån för en tid sedan som etta bland contentbyråerna i Göteborg Stads stora ramavtalsupphandling för kommunikationstjänster.

– Jag ser mycket fram emot att arbeta på en byrå som kombinerar entreprenörsandan hos kontoret i Göteborg med den erfarenhet och kompetens som finns i Stockholm. Göteborgs Stad rymmer flera spännande och intressanta verksamheter där det finns förutsättningar att göra riktigt bra och angelägen kommunikation, säger Karin Wik.

Karin kommer närmast från en tjänst som PR-ansvarig på Volvokoncernen, där hon har arbetat med kommunikation på både strategisk och operativ nivå. Tidigare har hon bland annat jobbat på Dagens Medicin, Aftonbladet och Expressen.

Även Sanna Schiller är ny på OTW Göteborg och tillträder tjänsten som digital redaktör med särskilt fokus på native advertising. Sanna har tidigare bland annat varit pressansvarig för Göteborgs filmfestival.

-Det är två fantastiska nyförvärv. Karin som kombinerar en gedigen journalistisk bana med erfarenheten av PR och strategisk kommunikation från Sveriges största företag. Sanna som är en redaktör av modernt snitt som är van att tänka lika mycket plattform och distribution som innehåll, säger byråchef Rasmus Winther.

OTW Göteborg öppnades i mars 2015. Ett år senare består Göteborgsbyrån av 9 medarbetare och ett 50-tal fasta frilansmedarbetare. Bland byråns Göteborgsuppdrag märks förutom Göteborgs Stad då även GöteborgsVarvet och Volvokoncernen. Byrån producerar även helgmagasinet Två Dagar och bilagorna Bostad och Ekonomi för Göteborgs-Posten.