Produktionen av Varvet, som ges ut i samband med världens största halvmaraton, tas i vår över av OTW. Det prisbelönta magasinet, som har ett brett innehåll inom träning och hälsa, har senaste två åren producerats av Spoon.

– Ett fantastiskt roligt uppdrag för OTW som vi vill förvalta på bästa vis. Jag har liksom delar av arbetsgruppen erfarenhet av positiva samarbeten med GöteborgsVarvet sedan tidigare och ser mycket fram mot detta nya uppdrag, säger Rasmus Winther, byråchef OTW Göteborg.

Första Varvet-numret som OTW producerar ges ut i april 2016, med en upplaga på 65 000 ex.

– GöteborgsVarvet inledde nyligen ett mediesamarbete med Göteborgs-Posten, som liksom OTW, ingår i Stampenkoncernen, vilket borgar för synergier i samarbetet. Vi är också trygga med att OTW kommer att föra Varvet-traditionen vidare och producera ett omtyckt magasin i hög kvalité, säger Mattias Grahn, kommunikationsansvarig på GöteborgsVarvet.

Tidningskompaniet gjorde Varvet-magasinet 2004-2011, och efter att magasinet tog ett uppehåll 2012-2013 tog Spoon, som köpte Tidningskompaniet, över produktionen av Varvet under de kommande två åren. Och nu är det alltså OTW:s tur att ta sig an Varvet.

Adviser, kommer som tidigare, att stå för annonsförsäljningen.