OTW vinner guld i content-VM
Varje år anordnar The Content Marketing Institute den amerikanska tävlingen Content Marketing Awards. I år tog OTW hem guld för sitt bidrag The Megaproject Listing åt Volvo Construction Equipment.
Content Marketing Awards är den största internationella tävlingen inom content marketing. I år tävlades det i 92 kategorier inom alla aspekter i branschen, från strategi och distribution till redaktionellt arbete och design.
Totalt skickades över 1 100 bidrag in och i kategorin ”Transportation Publication” tog OTW hem guldet för sitt arbete med Megaproject Listings åt Volvo Construction Equipment.
– Megaproject Listings handlar om att skildra världens största byggprojekt, en odyssé som vi på OTW gör tillsammans med Volvo CE och deras fantastiska maskiner. Att komplettera den publika framgången med ett av branschens tyngsta internationella priser gör alla inblandade enormt stolta och glada, säger Rasmus Winther, byråchef på OTW i Göteborg.
Megaproject Listings är en del av Spirit Magazine, som ges ut som printmagasin på tio språk och i digital form på volvoce.com. Här får läsaren följa megaprojekt inom bygg och anläggning världen över, så som The Grand Paris Express, flytten av Kiruna och ombyggnationen av motorvägen I-4.
OTW hade ytterligare två bidrag bland finalisterna – ”Help! Where does the money go?” åt Röda Korset och “Stop the Thief” åt Stöldskyddsföreningen.