OTW vann guld och silver i London
När International Content Marketing Awards, även kallat ”Content-EM”, avgjordes i London fick OTW anledning till att fira rejält.
När International Content Marketing Awards, även kallat ”Content-EM”, avgjordes i London fick OTW anledning till att fira rejält.
Överst på prispallen hamnade The Megaproject Listing för Volvo CE i kategorin Best Automotive med motiveringen:
“…it inspires, and brings relevant stories from around the world that reflect the brand’s vision of the future.”
Ett projekt som även tidigare tagit hem förstaplatsen i Swedish Content Awards 2020 och 2018, fått guld i CMA USA samt vunnit The Digital Communications Award 2019.
Röda Korsets Våga rädda liv tog hem ett silver i Best Use of Innovative Technology.
STHLM Magazine för Stockholms Handelskammare kan ställa ytterligare en medalj till den redan välfyllda prishyllan med ett silver i Best use of print.
Därtill prisades IKEA med ett silver för sin kommunikation i kategorin Best Inter-Company Engagement.
– Vi är oerhört stolta och glada över att våra kunder återigen kammar hem så många internationella medaljer, säger Marcus Wikner, vd på OTW. Vi fortsätter vara ledande i Norden, vilket visar att det lönar sig att satsa på kreativitet och långsiktiga samarbeten. För att inte tala om vår styrka i att samla branschens främsta medarbetare.
The Megaproject Listing för Volvo Construction Equipment vann guld i kategorin Best Automotive.
STHLM Magazine i kategorin Best Use of Print.
”Våga rädda liv” för Röda Korset i kategorin Best Use of Innovative Technology.
IKEA Global Newsroom i kategorin Best Inter Company Engagement.