– I OTW har vi hittat en samarbetspartner som förstår vår affär och som vågar ifrågasätta hur vi kommunicerar idag. Tillsammans ska vi driva varumärkesförflyttning och kundupplevelse för att sticka ut i vår region, men också inom branschen, säger Jesper Mårtensson, marknadschef på Öresundskraft.

Öresundskraft ska lösa de globala klimatutmaningarna lokalt för nordvästra Skåne. Tillsammans med 125 000 kunder och partners erbjuder man hållbara och prisvärda produkter, lösningar och tjänster.

Byråchef på OTW Malmö, Joachim Lindgren:

– Öresundskraft står inför en förändringsresa där man inte kan lösa vår tids utmaningar på gamla sätt. Hela branschen befinner sig i en omfattande omvandling där en ny strategisk karta är en förutsättning för att lyckas – och vi är redan i gång med det viktiga arbetet.

Anders Lundblad, kommunikationschef på Öresundskraft, är nöjd med valet av byrå. Han ser nu fram emot att ta nästa steg i den strategiska kommunikationen.

– OTW visade under upphandlingen att de har kompetensen vi letat efter, och dessutom finns en fantastisk kemi som gör det roligt och inspirerande att samarbeta. De kommer att spela en aktiv roll i vår resa mot att bli en ekosystempartner och en positiv klimataktivist, säger Anders Lundblad.