– Med Puls ska vi skapa ett ökat värde för våra kunder och vi hoppas såklart att de blir glada när tidningen dimper ner i postlådan – som vi vet är en uppskattad kanal, säger Emma Riblom, kommunikationschef på PostNord. I Puls vill vi hylla och lyfta våra kunder, små som stora – alla de som gör något utöver det vanliga som kan inspirera andra.

När PostNord valde OTW som sin partner lades tidningarna Tempo och DM-magasinet ner.

– Vi ska göra om dem till en ny kanal och jobba mer med den digitala kommunikationen med print-magasin i botten, var då kommentaren från PostNords kommunikationschef Emma Riblom.

I den nya kommunikationen står människan i centrum.

– Kunderna, experterna, PostNords egna medarbetare – alla har bidragit till innehållet för att på bästa sätt uppfylla tidningens syfte, säger Petter Jennervall, redaktör på OTW och ansvarig för Puls.

Nummer ett är färgat av coronapandemin.

– Temat är ”20 röster om 2020”. Vi tittar närmare på hur branscher, företag och människor påverkats – och varför det faktiskt väntar en ljusare framtid runt hörnet, säger Petter Jennervall.

Samarbetet bygger på digital first-tänk där insikter samlas och bearbetas via PostNords alla kommunikationskanaler och marknadsaktiviteter, för att sedan tas ut både digitalt och i Puls.

– Att jobba på det sättet på riktigt är nytt och spännande för oss, säger Emma Riblom. Och det känns härligt att kunderna nu med första numret av Puls får en tidning som andas vår nya, grafiska profil, och med ett mer tillgängligt tilltal.

Här kan du läsa tidningen.

Arbetsgrupp Puls

  • Aniella Svensson, ansvarig redaktör PostNord
  • Karin Almcrantz, account director
  • Petter Jennervall, ansvarig redaktör
  • Karin Freij, art director
  • Evelina Stucki, konceptchef