– Genom att samla insatserna hos en och samma byrå kommer vi att hitta nya synergier i våra kanaler samtidigt som vi blir effektivare i genomförandet. OTW har presenterat ett koncept som kommer kunna engagera våra målgrupper i enighet med vad vårt varumärke representerar, säger Victor Riddez, Head of Growth Marketing på Samhall.

Uppdraget innefattar även att optimera och omvärdera Samhalls nuvarande koncept, Story, som bland annat bestått av ett printmagasin och digitalt innehåll med hållbarhetsfokus.

– Det här är något av ett drömuppdrag för oss, säger OTW:s konceptchef Evelina Stucki. En kund som verkligen vill satsa på innehåll, som har mycket att säga och berätta – och som vill skapa något nytt. Vi kan löpande sköta allt från planering till produktion och spridning. Det ger oss toppförutsättningar för att lyckas med innehållsarbetet.

Samarbetet drar igång direkt med produktion och distribution från start, parallellt med ett strategi- och konceptarbete.

Vad vill Samhall med samarbetet?

– Utöver en mer träffsäker kommunikation vill vi även bli bättre på att förmedla våra kunskaper och erfarenheter för att i slutändan kunna skapa fler arbetstillfällen åt de som står längst ut från arbetsmarknaden, säger Victor Riddez.

– Samhall är ett viktigt företag. Därför ska vi självklart göra Sveriges viktigaste innehåll, säger Evelina Stucki. Vi har tidigare digitaliserat innehållsarbete tillsammans med bland andra SAS, IKEA och Arvid Nordqvist. De erfarenheterna tar vi med oss.