Travelers don´t use guidebooks.
Ja, ni har säkert redan sett dem – SAS nya reklamfilmer för REMAP.
OTW har producerat filmerna på uppdrag av Åkestam Holst och SAS.

– SAS ville lansera REMAP-tjänsten, som finns på Scandinavian Traveler och i SAS egen app, som går ut på att man kan både ge och få personliga tips när man är ute och reser. I filmerna får vi följa resenärer som på ett eller annat sätt följer upp ett resetips de fått i SAS-appen. Vi får se hur de läser tipset och följa med dem på upplevelsen, säger OTW:s regissör Paul Jerndal.

Filmerna bygger på tanken att vi helst av allt vill få resetips av människor vi känner och har förtroende för. Ett sådant tips smäller alltid högre än generiska restips på nätet och det är större chans att man använder sig av tipset. I appen kan man skapa kartor fulla med restips och dela med sina vänner på Facebook. Reklamfilmerna är översatta till norska, danska och engelska, och utspelar sig i San Francisco, Ålesund och London.

– Slutbilden i varje film är ett så kallat toppskott, taget rakt uppifrån och sedan bär det av rakt upp i luften tills verkligheten smälter samman med den interaktiva kartan. Att vi lyckades koppla ihop appens funktion och utseende med den riktiga filmade reseupplevelsen på ett finurligt sätt, tror jag var en av nycklarna till att vi fick förtroendet att göra reklamfilmerna, säger Paul Jerndal.

Ladda ned och läs mer om appen här:

Se filmerna här: