Sommarens nya medarbetare på OTW
OTW växer, och sommaren är inget undantag. Möt våra nya medarbetare i Stockholm, Göteborg och Malmö!
Malin Rönnmark tillträder som vice vd för OTW och byråchef för Stockholmskontoret. Hon kommer närmast från rollen som byråchef på Prime där hon även har varit ansvarig för det kreativa marknadserbjudandet. Malin har förutom byråerfarenhet från Prime, Wenderfalck och Abel & Baker också arbetat som kommunikationschef för Samsung Norden och PR-chef på Swedish Match och Nokia.
Philip Stockenhed har anslutit till Stockholmskontoret som digital redaktör. Han har tidigare jobbat som reporter och webbredaktör på tidningar som Dagens Nyheter, Dagens Industri och ETC. Senast kommer han från ett e-handelsföretag där han arbetade med CRM. Philip har läst journalistprogrammet på Göteborgs Universitet och har en kandidatexamen i medie- och kommunikationsvetenskap från Stockholms Universitet och Shanghai.
Carolina Russ har börjat jobba som Performance Specialist på OTW i Malmö. Senast kommer hon från en tjänst som Campaign Manager på adtech-byrån A_Delivery, där hon jobbade med att hantera, optimera och analysera digitala kampanjer. Carolina har en kandidatexamen i Produktionsledning: Media, med praktik på reklambyrån Konovalenko i Malmö.
Vi har rekryterat Hanna Nyström till rollen som Account Director på OTW i Stockholm. Hanna är utbildad journalist, och en erfaren redaktionell arbetsledare med flera ledarskapsutbildningar i bagaget. Hon har även studerat på Berghs school of Communications. Hanna kommer senast från Bonnier News Lifestyle där hon var innehållschef. På meritlistan finns även uppdrag som kommunikationsansvarig hos kund.
OTW:s Malmökontor har en ny redaktör/projektledare i Jonathan Hansen. Han kommer närmast från Ikano Bank där han arbetade som Content Manager med digital B2C-kommunikation. Dessförinnan var han kommunikatör hos Malmö FF med både SM-guld och framgångar i Europa på meritlistan (dock utan att han personligen gjorde några avtryck på själva fotbollsplanen, kanske bör understrykas). Jonathan är utbildad ekonom och journalist och har en bakgrund på Sveriges Radio och SVT.
Emma Wallmén, ny Content creator på Stockholmskontoret men inte ny på OTW. Emma gjorde sin praktik i vårt Performance-team under sin utbildning på Nackademin till Digital marknadsstrateg, med fokus på bland annat dataanalys och sociala medier. De senaste åtta åren har Emma frilansat som inredningsstylist och set designer med uppdrag inom reklamproduktion och redaktionella jobb. Emma har en bakgrund inom tv-produktion.
Ia Wik har börjat på OTW som content creator på Stockholmskontoret. Hon kommer senast från reklambyrån Tillsammans, och har innan dess jobbat med content på ett start up bolag inom sportmode, frilansat inom filmproduktion, varit influencerassistent, webbredaktör samt praktiserat på Nord DDB och Bleck Film under tiden hon läste till Digital Content Designer på Medieinstitutet.
Manne Widung ansluter till Malmökontoret som Producent och Formgivare. Han började karriären i reklambranschen med tryckt reklam och kläddesign, och kommer närmast från reklambyrån Adamsson Appelfeldt, där han har producerat content till digitala kanaler för kunder som Henri Lloyd, Lexington och Svenska Fotbollsförbundet. Manne kompletterar gärna form med foto och har länge haft en förkärlek till ett visuellt uttryck med rörligt inslag.
Helen Karlsson är anställd som Growth Marketing Analyst och ansluter till performanceteamet i Stockholm, men kommer att sitta på Göteborgskontoret. Helen jobbade i tre år med fastighetsekonomi och förvaltning innan hon gick en utbildning till Digital Analytics Specialist på IHM Business School i Göteborg. Hon har en ekonomexamen med inriktning marknadsföring, organisation och ledarskap från Mittuniversitetet i Östersund, som också är hennes hemstad.
Alexander Montium-Åberg har jobbat på kundsidan, mestadels inom dagligvaror och livsmedel de senaste tio åren med fokus inom sociala medier. Nu ansluter han till OTW Malmö som Performance Strategist. Alexander kommer närmast från en roll som nordiskt ansvarig för sociala medier och event på Findus, där han jobbade huvudsakligen med strategi, innehåll, media och agerade huvudansvarig mot byrå. På CV:t står förutom strategiarbete och medieplanering saker som scenchef på festival och pensionerad metalsångare.
Rickard Lindholm är journalist från början men ”bytte sida” för drygt tio år sedan och är nu anställd som redaktör och projektledare på OTW i Stockholm. Han har jobbat på byråerna Edisen och Oh My, med främst text men har också erfarenhet av video och podd.