Hur känns det att vara tillbaka igen?

Superkul, och det jag har saknat mest är alla kollegor! säger Carl-Johan. Det finns något visst med att gå in i en workshop eller kreativt möte med ett gäng OTW:are. Jag blir häpen varje gång över hur mycket kreativitet och höjd på idéer som finns i huset. Nu bygger vi vidare på den grund som redan finns. Vår idé att sätta kreatörer vid samma bord som analytiker har visat sig vara ett bra recept för bättre effekt, något som garanterat blir viktigare framöver.

På The Winery Hotel fick Carl-Johan ta ett digitalt helhetsansvar och märkte vikten av att ha tajming under hela kundresan. Rätt insats kunde ta konverteringen från 1 procent till 10 procent. Han menar att det mäts mycket och att branschen är duktig på att  analysera och mäta resultat, men samtidigt kan det finnas ett glapp mellan försäljning och marknad.

– Det är lätt att man springer två separata lopp och inte ser den stora bilden. För mig var det väldigt nyttigt att få fokusera på ett enda varumärke och riktigt grotta ner sig i det. Och för en som går igång på konvertering, analys och data i allmänhet så är ju hotellbranschen en dröm. Resebranschen är en bra instegsport för att förstå kundresor bättre, då de kombineras med fysiska resor och ofta kan vara rätt generiska, säger Carl-Johan.

Och hur går det med din ”hobby” att bygga hus?

Sakta men säkert! Jag är en sann hemmafixare som på fritiden trivs bäst i byggkläder och med skruvdragaren i handen. Tillsammans med sambon har det blivit några renoveringar under åren och för några år sedan bestämde vi oss för att bygga nytt från grunden. Mottot är att vi gör allt själva, vilket är otroligt lärorikt och belönande. Samtidigt tar det lång tid, så man får försöka njuta av resan och inte fokusera för mycket på målet för en gångs skull. Så jag säger väl som alla husbyggare säger – ”inflyttade lagom till jul”.