– Fantastiskt kul att Swedish Content Awards blivit en större tävling i Komms regi. Vi är stolta över att vi är med i täten genom våra tre guld och vårt silver. Och att vi vinner med en bredd av uppdrag för fyra uppdragsgivare med stark tro på riktigt bra kommunikation, säger Rasmus Winther, VD OTW.
Årets vinnarbidrag från OTW med juryns motiveringar:
Industri & Energi – Silver
Informationskampanj för effektavgift för Göteborg Energi

Se huvudfilmen i kampanjen här
Fordon & Transport: Guld
Science-based targets-kampanjen för Volvo Group.

Juryns motivering:
Ett initiativ som siktar högt och skapar den där härliga känslan av att allt kanske ändå är möjligt. Med höga ambitioner har det här gänget lyckats skapa ett pedagogiskt sätt att visa vägen framåt och samtidigt förena det med ett kreativt och närmast konstnärligt och hisnande ”wow”. Det här bidraget har alla förutsättningar att sprida kunskap, skapa intern stolthet och ett långsiktigt varumärkesbyggande som går att växla upp och växla ut i många år framöver.
Se filmen A guide to science-based targets här
Se filmen The ultimate descent här
Kundtidning B2B: Guld
Paper för Holmen Paper

Juryns motivering:
Ett uppiggande formspråk och intressant innehåll gör magasinet relevant även utanför den primära målgruppen. En långkörare som fortsätter att utvecklas, förnyas och hitta nya grepp. Om skomakaren ska ha dom bästa sulorna, så bör även Holmen ha den bästa kundtidningen!
Se tidningen och prenumerera gratis här
Reportage: Guld
Hur många gånger måste lärare slå larm? för Lärarnas Riksförbund

Juryns motivering:
I ett starkt och engagerande reportage involveras läsaren och får ta ställning till om det fruktansvärda hade kunnat avstyras. Med omsorg om detaljer, närvaro och skicklig berättarteknik skapar denna vinnare debatt om myndigheternas agerande, eller kanske snarare brist på agerande.
Läs mer om Skolvärlden
Läs det vinnande reportaget
Swedish Content Awards är Nordens största tävling för content marketing med syftet att premiera god kvalitet och innovativa lösningar som ger önskad effekt. Årets prisutdelning skedde torsdagen 2 juni i Volvo Studio Stockholm.