otw.se
otw.se
  • Case
  • Vad vi gör
  • Aktuellt
  • Karriär
  • Kontakt
  • sv
  • en
  • otw.se
    otw.se
    • Case
    • Vad vi gör
    • Aktuellt
    • Karriär
    • Kontakt
  • sv
  • en
  • OTW på Carlshälls gård
    Nyheter

    Tre guld och ett silver till OTW i Swedish Content Awards

    När 2022 års priser i Nordens största tävling för content marketing delades ut hamnade Volvo Group, Holmen Paper och Lärarnas Riksförbund överst på prispallen. Göteborg Energi fick ett silver.

    – Fantastiskt kul att Swedish Content Awards blivit en större tävling i Komms regi. Vi är stolta över att vi är med i täten genom våra tre guld och vårt silver. Och att vi vinner med en bredd av uppdrag för fyra uppdragsgivare med stark tro på riktigt bra kommunikation, säger Rasmus Winther, VD OTW.

    Årets vinnarbidrag från OTW med juryns motiveringar:

    Industri & Energi – Silver
    Informationskampanj för effektavgift för Göteborg Energi
    Skärmdumpar från effektkampanjen för Göteborg Energi

    Se huvudfilmen i kampanjen här

    Fordon & Transport: Guld
    Science-based targets-kampanjen för Volvo Group.

    The Ultimate Descent

    Juryns motivering:
    Ett initiativ som siktar högt och skapar den där härliga känslan av att allt kanske ändå är möjligt. Med höga ambitioner har det här gänget lyckats skapa ett pedagogiskt sätt att visa vägen framåt och samtidigt förena det med ett kreativt och närmast konstnärligt och hisnande ”wow”. Det här bidraget har alla förutsättningar att sprida kunskap, skapa intern stolthet och ett långsiktigt varumärkesbyggande som går att växla upp och växla ut i många år framöver.
    Se filmen A guide to science-based targets här
    Se filmen The ultimate descent här

    Kundtidning B2B: Guld
    Paper för Holmen Paper

    Uppslag från Holmen Paper-tidningen

    Juryns motivering:
    Ett uppiggande formspråk och intressant innehåll gör magasinet relevant även utanför den primära målgruppen. En långkörare som fortsätter att utvecklas, förnyas och hitta nya grepp. Om skomakaren ska ha dom bästa sulorna, så bör även Holmen ha den bästa kundtidningen!
    Se tidningen och prenumerera gratis här

    Reportage: Guld
    Hur många gånger måste lärare slå larm? för Lärarnas Riksförbund

    Uppslag ur Skolvärlden

    Juryns motivering:
    I ett starkt och engagerande reportage involveras läsaren och får ta ställning till om det fruktansvärda hade kunnat avstyras. Med omsorg om detaljer, närvaro och skicklig berättarteknik skapar denna vinnare debatt om myndigheternas agerande, eller kanske snarare brist på agerande.
    Läs mer om Skolvärlden
    Läs det vinnande reportaget

    Swedish Content Awards är Nordens största tävling för content marketing med syftet att premiera god kvalitet och innovativa lösningar som ger önskad effekt. Årets prisutdelning skedde torsdagen 2 juni i Volvo Studio Stockholm.

    Guld

    Även följande bidrag var nominerade:

    Årets Video B2B
    What Volvo is to me för Volvo Group

    Varumärkesresa
    Nyskapande sedan 1902 för Stockholms Handelskammare

    Se alla vinnarna här.

    Swedish Content Awards är Nordens största tävling för content marketing med syftet att premiera god kvalitet och innovativa lösningar som ger önskad effekt. Årets prisutdelning skedde torsdagen 2 juni i Volvo Studio Stockholm.

    Vinst, guld i CMA London- för Volvo CE Building Tomorrow

    Guld och silver till OTW i CMA Awards London

    I senaste International Content Marketing Awards i London prisades OTW stort. Guldet gick till The Building Tomorrow Project för Volvo CE och silvret vanns i den prestigefyllda Grand Prix klassen Agency of the Year.

    Alla medarbetare på OTW

    OTW fortsätter växa – 2021 bästa året sedan start

    OTW fortsätter sin tillväxtresa och visar under det brutna räkenskapsåret 2020-21 det bästa resultatet hittills. Omsättningen ökade till 188 MKR med en byråintäkt på 115 MKR. Resultatet landade på 25,2 MKR.

    Fem guld till OTW i content-VM

    När priserna i världens största tävling för content marketing tillkännagavs i Cleveland tog OTW hem fem vinster, och i flest kategorier bland samtliga tävlande byråer.

    Dela inlägget

    Anmäl dig till vårt nyhetsbrev

    och få koll på det senaste inom content marketing!

    • Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.

    Stockholm

    Besöksadress:
    Humlegårdsgatan 6
    114 46 Stockholm

    Postadress:
    Box 3265
    103 65 Stockholm

    +46 8-50 55 62 00

    Göteborg

    Klädpressaregatan 1
    411 05 Göteborg

    +46 8-50 55 62 00 (vxl)

    Malmö

    Nordenskiöldsgatan 11
    211 19 Malmö

    +46 8-50 55 62 00 (vxl)

    Köpenhamn

    Folke Bernadottes Allé 5, 2
    2100 København Ø

    +45 33 13 73 83

    © Copyright OTW 2021 · info@otw.se · Läs vår integritetspolicy för information om cookies och lagring av personuppgifter.