OTW Utbildning: Kristian Strand, Niklas Wallenberg, Jessica Arhammar, Sanna Lennartsson, David Bexelius, Ulrika Alforsen, Benke Carlsson, Erika Gohde  & Anders Rask (Sanna Schiller saknas på bilden).

Nu lanserar OTW sin satsning på kommunikationsutbildning. Tanken är att erbjuda kunder spetskompetens och ett alternativ till längre skolutbildningar och öppna kurser. Målgruppen är marknads- och kommunikationsavdelningar som vill ligga i framkant och lyfta sina insatser mot nya höjder. Det handlar om att få både individer och grupper att utvecklas.

– Jag tror verkligen på vårt koncept, säger Anders Rask, VD. Det är tuffa och skräddarsydda utbildningar som lär ut det senaste inom vår bransch. Vi har också lagt mycket energi på att ta fram en modell som sätter ny kunskap i ett sammanhang, som deltagarna kan omsätta i praktiken redan dagen efter utbildningen. Det vet vi att många efterfrågar – kurser som ger mätbara resultat.

Under våren har OTW tagit fram utbildningar och testat verktyg. Från och med oktober finns lokaler, kursprogram och utbildare redo. Från start består utbildningsgruppen av åtta personer och bland de första kurserna märks Visuell storytelling, Kreativ kommunikation och Native advertising.

– Vi kommer naturligtvis att köra kurser och workshops hos våra kunder, men har även anpassat lokaler och studios för att kunna vara hos oss på Birger Jarlsgatan. De som leder utbildningarna är OTW:s egna experter och de har passion, nyfikenhet och kunskap som gränsar till nördighet. Och det är  det enkla receptet på vår kursverksamhet:  intressanta ämnen, passionerade kursledare och engagerade deltagare.

TILL VÅRA KURSER