Samarbetet med Arvid Nordquist inleddes redan under sommaren 2019. Den första delen bestod då av att digitalisera kundtidningen Smaka, ta fram en social mediestrategi för modervarumärket och producera innehåll för Kikkoman och Tabasco.

– OTW visade en stor förståelse för vår brief, säger Caroline Johansson, projektledare på Arvid Nordquist. De satte våra berättelser i rätt sammanhang och visade ett strategiskt målgruppstänk. Ett av målen med innehållet är att föryngra vår publik. Där tror vi på en insiktsdriven kommunikation med en stark digital närvaro.

– Med fokus på att skapa den nya generationens mer utmanade mat- och livsstilskommunikation, förenar Smaka expertis från Sveriges mest framträdande måltidskreatörer, med en självklar utgångspunkt i hållbarhet, en hälsosam livsstil och ett äkta hantverk. Där upplever vi att Arvid Nordquist är bäst i klassen, säger Malin Lundberg Aguilera på OTW.

Arvid Nordquist Smaka

Volkswagen valde OTW efter en omfattande upphandling hösten 2019. Uppdraget är nu att skapa en gemensam kommunikation av Volkswagen personbilar och transportbilar i ett premiummagasin. Vid sidan av det nya magasinet kommer OTW att fungera som strategisk och kreativ partner över flera plattformar.

– Vi tycker att OTW har rätt kompetens och expertis för att hjälpa oss med det vi har behov av, det vill säga att skapa och förpacka innehåll i rätt kanaler så att det blir en sammanhållen linje i vår digitala och tryckta kommunikation, säger Marcus Thomasfolk, kommunikationschef på Volkswagen Group Sverige i en kommentar.

– Det känns fantastiskt att få jobba så tight tillsammans med Volkswagen som, precis som vi, brinner för förändring och som står inför sin mest spännande utmaning någonsin – att gå från fossila bränslen till elektrifiering. Ett ämne som vi vet genuint engagerar, oberoende av kanal. Vi ser fram emot att än mer förnya tilltalet och hålla ihop färdriktningen framåt, säger Malin Lundberg Aguilera, Account Director, OTW Stockholm.

Malin Lundberg Aguilera