Hur ska jag förbereda mig för utvecklingssamtalet? Och vad gäller egentligen vid föräldraledighet? I Visions nya kampanj skildras en rad situationer i medlemmarnas vardag. Situationerna – ibland svåra, ibland roliga eller lite knasiga – illustrerar hur många frågor vi ställs inför i vardagen och betydelsen av ett bra bollplank i form av ett fackförbund.

Syftet med den landsomfattande kampanjen är att berätta att man som medlem alltid kan vända sig till Visions rådgivare och ombud på arbetsplatserna när man behöver råd och stöd, inte minst i oroliga tider.

– Känslan vi vill förmedla är att Vision är ett enkelt, nära och framåt förbund. Det är enkelt att komma i kontakt med oss och vi är alltid nära medlemmarna på deras arbetsplatser i kommuner, regioner, bolag i välfärden och kyrkan. Vision driver utvecklingen framåt genom vårt lösningsfokus och förslag till förbättringar, säger Linda Strid, kommunikationsansvarig och projektledare på Vision.

I kampanjen, som är framtagen i samarbete med OTW, dyker Vision upp överallt på arbetsplatser. Ur väggar, genom skrivbord och från taket kommer de lila ombuden och rådgivarna för att stötta i stora och små frågor i medlemmars vardag.

– Att vi fått förtroendet att skapa den här nya lekfulla världen har känts väldigt lustfyllt och peppat. Vi vill på ett kul sätt visa att Vision är närmare än någonsin. Alla kan behöva en high five från en trygg rådgivare ibland, säger Paul Jerndal, Creative Director på OTW som också regisserat filmerna.

Läs mer om kampanjen här.