– Det här är ett kvitto på att arbetet med vår webb och vårt redaktionella innehåll håller en hög kvalitet. Artiklarna tar vi på Visit Swedens redaktion fram i nära samarbete med vår contentbyrå OTW, säger redaktionschef Nina Björn.

Visitsweden.com fick högst poängbedömning i jämförelse med övriga medtävlande för både det visuella och det textuella innehållet. Juryns motivering var: ”Visit Sweden – en vägvisare till Sverige. För en skickligt sammanhållen sajt med välskrivna och intresseväckande texter.”

– Det jag är extra stolt över är att vi producerat ett digitalt fönster mot världen där vi enligt juryn lyckas förmedla rätt känsla och innehåll kring hela Sverige som resmål. Denna vinst är ett gott exempel på ett fint samarbete med både Fröjd och OTW, säger Jenny E Kaiser, som är Chief Marketing Communications Officer hos Visit Sweden.

Publishingpriset är en jurybedömd tävling med kategorier för film, print och webb. OTW vann guld i kategorin ”Infomagasin/one-shot-magasin” för STHLM Magazine åt Stockholms Handelskammare.