WSP lyfter ingenjörens viktiga samhällsroll i ny kampanj
I WSP och OTW:s första kampanj ”Genomtänkt av WSP” får vi en inblick i hur världen skulle se ut utan ingenjörer och strategisk rådgivning.
I WSP och OTW:s första kampanj ”Genomtänkt av WSP” får vi en inblick i hur världen skulle se ut utan ingenjörer och strategisk rådgivning.
Många känner till företagsnamnet, men få vet egentligen vad konsulterna på WSP gör på jobbet. Den nya kampanjen ”Genomtänkt av WSP” lyfter deras viktiga arbete för att vi andra ska kunna ta vardagen för given.
– Våra medarbetare gör det möjligt för människor att ta sig till jobbet, dricka rent vatten och ladda mobilen med grön el. Med den här kampanjen vill vi lyfta våra medarbetares insatser och förklara hur WSP påverkar allas vardag, säger Helena Strandlund Selander, marknad- och kommunikationschef på WSP i Norden.
Fokus i kampanjen visar vilken roll WSP spelar i olika samhällsviktiga projekt. WSP bygger inte själva några byggnader eller vägar, men ser till att allt är genomtänkt och fungerar som det ska under hela processen.
– Vi är världens största teknikkonsult. Oavsett om det handlar om lösningar inom till exempel infrastruktur, energi eller hållbarhet ligger vi i framkant och stöttar våra kunder med att nå framtidssäkrade lösningar, säger Helena Strandlund Selander.
WSP valde OTW som byråpartner i vintras, nu kommer den första kampanjen ur samarbetet.
– Det är inspirerande att arbeta tillsammans med smarta människor som verkligen vet vad de gör. I arbetet med den här kampanjen har det blivit tydligt hur ingenjörskonsten är central i allt vi tar för givet. Vi har på ett humoristiskt sätt försökt lyfta hur kaotisk vardagen skulle bli om inte WSP tänker igenom allt, säger David Bexelius, Creative Director, OTW.