Digital specialist sökes till OTW Stockholm

Ansök senast: 20181214

Tjänsten är placerad i: Stockholm

Tjänst: Digital specialist

Vi letar just nu efter en Digital specialist som kan förstärka vårt team inom performance, en ständigt växande del av OTWs erbjudande. Som Digital specialist på OTW kommer du att få arbeta med några av Sveriges mest spännande varumärken. Din vardag är att planera och distribuera innehåll i digitala och sociala kanaler. Det handlar om strategier, medieplanering, medieköp och optimering.

Hos OTW arbetar kreatörer och producenter vid samma bord som strateger och analytiker. Du kommer att ansvara för planering och lansering av kampanjer och annat material som ska gå live i digitala och sociala kanaler, för några av Sveriges största varumärken. Du ansvarar för att ta fram en passande planering för kampanjens material vad gäller kanaler, medieinvestering och målgrupper för att sedan publicera och optimera så att innehållet får bästa möjliga effekt. Därefter analyserar och rapporterar du resultatet på ett snyggt och begripligt sätt. Du är helt enkelt spindeln i nätet som ser till att våra kunders kampanjer får den effekt de förtjänar!

Dina arbetsuppgifter

  • Agera kundens kontaktperson gällande distribution. Det vill säga projektleda distributionsarbetet; guida kreatörer så att rätt och passande material finns tillgängligt för publicering, ansvara för att rapporter görs och levereras i tid samt ta beslut som leder till att kampanjen presterar väl.
  • Planera och hantera köp i för kampanjen passande digitala kanaler. Fokus ligger på köp i sociala kanaler, nativeannonsering och influencer marketing, även om andra kanaler kan adderas beroende på kampanjens syfte och mål.
  • Analys och rapportering av kampanjer.
  • Bidra med insikter och kunskap vid strategi och pitcharbeten.

Vem är du?

  • Du har god erfarenhet av att arbeta i annonseringsplattformar och verktyg som Facebook Business Manager, Google Ads, Linkedin Ads med flera och känner dig bekväm i att ta fram rekommendationer för köpt distribution i digitala kanaler.
  • Du är en person som har ett stort intresse för digitala medier, sociala kanaler och teknik samt håller dig uppdaterad kring senaste nytt inom dessa områden.
  • Du har minst 1–2 års erfarenhet av liknande tjänst, exempelvis på byrå- eller kundsidan.
  • Du vill djupare kunna förstå kampanjers effekt, och därmed är erfarenhet av Google Analytics passande. Andra digitala kanaler och format så som SEM och display är meriterande.
  • Du har en bra analytisk förmåga och gillar att jobba med siffror.
  • Du gillar att se snabba och bra resultat och är villig att jobba hårt för att uppnå dessa.
  • Du är självgående och driven, samtidigt som du är en teamspelare.
  • Du är van att driva och genomföra projekt, på såväl operativ som mer övergripande nivå.
  • Du pratar och skriver svenska samt engelska flytande.

Din ansökan:

Ansökningsperioden är öppen fram till den 14 december och intervjuer görs löpande – så skicka in ditt cv och personligt brev så snart som möjligt.
Observera att vi enbart tar emot ansökningar via vår webbsida OTW.se och inte via några externa tjänster.

Tjänsten är tillsvidareanställning. Frågor om tjänsten besvaras via e-post av Johanna Rydberg, johanna.rydberg@otw.se.

Ansök senast: 20181214

Tjänsten är placerad i: Stockholm

Tjänst: Digital specialist