Med strategin som grund utvecklades en ny visuell identitet och logotyp för att spegla företagets varumärke och fortsatta utveckling från hälsokostbutik till digifysisk hälsorådgivare.
Life är Nordens största hälsokedja med över 350 butiker och e-handel i Sverige, Norge och Finland. 2019 firade Life 25 år genom att satsa framåt med hjälp av OTW. Satsningen startade med att en nordisk varumärkes-strategi togs fram för att spetsa positionen och tydliggöra erbjudandet inom holistisk hälsa.
Med strategin som grund utvecklades en ny visuell identitet och logotyp för att spegla företagets varumärke och fortsatta utveckling från hälsokostbutik till digifysisk hälsorådgivare.
Kommunikationskonceptet har sin utgångspunkt i begreppet obalans. Vi ville påverka fler till att reflektera över sin balans i vardagen och visa att det går att göra någonting åt det. Där kan Life hjälpa till med sin expertis inom holistisk hälsa. Konceptet lanserades med en reklamfilm i TV och sociala medier.
Paul Jerndal, Creative Director
Karin Löwencrantz, Grafisk formgivare