Life leder vägen

Den mängd data som företag sitter inne på om sina kunder och marknader ökar lavinartat, och möjligheterna detta för med sig är oändliga. Genom att använda data ökar möjligheten att skapa relevant innehåll för en redan intresserad målgrupp. Det här har hälsokostkedjan Life förstått.

Utmaning

Ett av de mest frekventa sökorden på Lifes webbplats är leder och ledvärk. Med utgångspunkt i denna vetskap ville hälsokostkedjan ha vår hjälp med att ta fram ett engagerande innehåll kopplat till dessa sökord.

Målgruppen är kvinnor och män i åldern 40-65+ år.

Lösning

För att hitta ett lättsammare och roligare sätt att prata om leder och ledvärk, bjöd vi in ett antal barn till vår studio och bad dem svara på frågor i ämnet. Resultatet klipps ihop till en film anpassad för sociala medier. Som komplement till det rörliga materialet skapas vanliga bildposter. Dessutom produceras en webbartikel som ska fungera både i Lifes egna kanaler och som native-annons på måbra.se. Dessa tre delar slussas ut mot den tänkta målgruppen genom köpt utrymme på Facebook, och bidrar gemensamt till att föra trafiken vidare till lifebutiken.se.

Resultat

Filmen hade cirka 324 000 videovisningar och nådde en räckvidd på närmare 530 000 personer och kostnad per visning var 0,045 kr.

På måbra.se genererade artikelpuffen i 242 132 exponeringar som i sin tur ledde till 3 436 sidvisningar, varav 3 192 av dem var unika.

  • 324 000

    Visningar av videon.

  • 530 000

    Personer som nåddes av videon.

  • 02:47

    Antal minuter i genomsnitt som besökare stannade på artikeln.

  • 22 078

    Räckvidd i Måbras sociala kanaler.