Utmaningen var att skapa ett nytt och modernt varumärke för 2020-talets mammor. Därför inledde teamet ett förarbete med att lära känna målgruppen på djupet med hjälp av befintlig data och fokusgrupper. OTW utvecklade sedan den strategiska varumärkesplattformen, den visuella identiteten och tog fram nya varumärkesnamn som kunde bära hela den medvetna kostymen.
Plattformen fick slutligen namnet Motherhood, ett namn som tydligt omfamnar en helt ny gemenskap. En position som visar att moderskapet är det nya systerskapet, och en peppande och stärkande gemenskap genom mammalivets alla faser. Det gör också satsningen helt unik i Sverige, en frizon för mammor med barn mellan 0-15 år.
Motherhood bjuder med igenkänning, humor och ett medvetet och verklighetsförankrat innehåll, in till en värld långt bortom pekpinnar, momshaming och förskönande filter. Här ska man känna kraften i systerskapet, kunna stötta varandra och dela sina samlade erfarenheter för att få en annan mamma att växa i sin mammaroll. Att få vara med från grunden, och skapa ett varumärke som är lika attraktivt för den nya generationens värderingsdrivna mammor som för vår tids modiga samarbetspartners och annonsörer, har varit fantastiskt kul, säger Malin Lundberg Aguilera, ansvarig affärsutvecklare OTW.