Under workshopen lär ni er:

  • Att skapa ett kreativt klimat. Vikten av att ”gilla problemen” och utgå från din publiks drivkrafter. Vi visar olika sätt som kan stötta och snabba på ert arbete med att ta fram nya tankar, vinklar och idéer.
  • Kreativa metoder. Verktyg för att sätta igång tankar och processer. Konsten att känna igen en bra idé – och att tidigt välja bort det som inte fungerar. Vikten att arbeta med överraskning, humor och känslor.
  • Ta hand om idén. Att ta det kreativa arbetet vidare ut i contentproduktion genom att testa och införa nya typer av möten och arbetssätt. Använda gemensamma processer och briefer.
david-bexelius-600x600-01

Kursledare – David Bexelius

David Bexelius är utvecklingschef för rörlig bild på OTW. Han har varit programledare på SVT och utvecklat program för bolag som Snowman, Fremantle och ITV.

Målgrupp

Marknads- och kommunikationsavdelningar och projektgrupper som vill ha inspiration och verktyg för att tänka nytt kring content och annat inom kommunikation. Workshopen passar även bra inför lanseringar, kampanjer och varumärkesarbeten.

Metod

Workshopen består av både teori och praktik. Vi tar tillsammans fram mätbara mål för arbetet och arbetar med material från er verksamhet. Innehåll och övningar anpassas efter målbilden och deltagarnas behov och kompetens. Efter kursen stämmer vi av om målen uppnåddes och OTW ger rekommendationer i form av en handlingsplan: ”Mer kreativ kommunikation: nästa steg”.

  • Ja, jag är intresserad!

    Låter utbildningen intressant? Vad roligt! Då är nästa steg att kontakta oss för att se hur denna utbildning kan anpassas efter just era behov.