Efter tio år tillsammans får OTW förnyat förtroende som Barncancerfondens contentbyrå.
– Det känns fantastiskt roligt att fortsätta samarbetet med OTW, säger Ylva Andersson, gruppchef för information på Barncancerfonden.

OTW:s arbetsgrupp tillsammans med Barncancerfonden

Barncancerfonden väljer att förlänga samarbetet med OTW efter en större byråupphandling under hösten.

– Att OTW gick segrande ur upphandlingsprocessen visar tydligt på den kompetens som finns inom bolaget, från strategi till produktion och när det gäller så väl tryckt som rörligt och digitalt, säger Ylva Andersson på Barncancerfonden.

Projektet har växt genom åren, från att omfatta magasinet Barn&Cancer till att inkludera digitalt innehåll och rörliga format, forskningspublikationen Barncancerrapporten, tidningen Maxa livet för vuxna barncanceröverlevare, contentstrategiskt stöd, årsredovisningar och flera skrifter.

Syftet är att nå ut med viktiga och berörande berättelser om villkoren för barncancerdrabbade familjer, nya upptäckter inom forskningen, och det arbete som görs för att hjälpa drabbade och öka överlevnaden i barncancer.

– Vi är förstås oerhört glada för att ha fått fortsatt förtroende. Barncancerfondens viktiga arbete har engagerat inte bara projektgruppen utan alla på OTW i så många år. Nu ser vi även fram emot att tillsammans med Barncancerfonden ta arbetet med content och samspelet med deras övriga kommunikation till nästa nivå, säger Synnöve Almer, Account Director på OTW.

Samarbetet har vunnit flera priser, senast belönades reportaget ”Nora och döden” i Barn&Cancer med guld i Swedish Content Awards.

Läs mer i Barncancerfondens pressmeddelande och i artikeln på Resumé.