Under hösten drar Clas Ohlson och OTW igång en omfattande contentsatsning.

Uppdraget består av innehåll i digitala kanaler och ett helt nytt klubbmagasin – Classe.

– Den nya tidningen har blivit ett fantastiskt lyft för oss. Nu ser vi fram emot det bredare samarbetet, säger Fredrik Uhrbom, Sverigechef på Clas Ohlson.

I år fyller Clas Ohlson 100 år. I samband med jubileet passar den folkkära detaljhandelskedjan på att lansera ett helt nytt magasin till de 2,4 miljoner klubbkunderna.

– Den nya kundtidningen hjälper oss att sätta in vårt erbjudande i en tydlig och inspirerande kontext, säger Fredrik Uhrbom, Sverigechef på Clas Ohlson.

Samarbetet omfattar även innehåll i digitala och sociala kanaler, samt en säsongbilaga.

– Clas Ohlson har länge varit en drömkund för OTW. Innehållsmässigt är det ju svårslaget att få göra content om smarta lösningar och hemmafixande. Nu känns det otroligt spännande att få följa med Clas Ohlson in i nästa 100 år, säger Erika Gohde, redaktionell utvecklare på OTW och ansvarig för konceptet.

Clas Ohlson är ett av Sveriges starkaste varumärken. När företaget nu går in i nästa sekel är man i en spännande förändringsfas, där erbjudandet breddas för att omfatta flera nya tjänster kopplade till hemmet.

– Tidningen är en viktig del i vår kommunikationsstrategi och vi ser fram emot kommande nummer. Vi har redan fått mycket positiv respons, både internt och exernt, säger Fredrik Uhrbom.

Tidningen Classe kommer fyra gånger per år. Den bjuder på inspirerande läsning om hur man förenklar livet i hemmet och visar på bredden i Clas Ohlsons erbjudande. Premiärnumret, ett jubileumsnummer, kom i somras och nu landar nummer två – fylld med fixarinspiration inför hösten. På Clas Ohlson har Jessica Rynning varit projektledare för tidningen. Från OTW:s sida har Lovisa Bergstrand och Måns Eriksson varit redaktörer, och för formen ansvarar designchef Kristian Strand.