Emma Broms är ny byråchef och vice vd på OTW.
– Emma är en superstark rekrytering och hennes kompetens passar perfekt i vår resa mot en fullservicebyrå, säger Marcus Wikner, vd på OTW.

Emma Broms var tidigare vd på kommunikationsbyrån FamiljenPangea. Hon berättar att hon haft ögonen på OTW under lång tid.

– Jag är imponerad av det kunnande och hantverk som finns här, OTW vet hur man skapar engagemang hos målgrupperna och värde för kunderna på lång sikt.Det känns viktigt för mig att göra saker som är på riktigt, säger Emma Broms som nu alltså tillträder som byråchef på OTW:s Stockholmskontor.

Totalt blev det åtta år på FamiljenPangea. Innan dess varvade Emma byråjobb med jobb på bland annat McKinsey och Business Sweden.

– Under de perioder som jag varit borta från kommunikationsbranschen har jag alltid längtat tillbaka till byråvärlden. Jag gillar verkligen blandningen mellan kreativitet och affärsmässighet– det passar mig och det var just den blandningen hos OTW som lockade mig, säger Emma Broms.

Marcus Wikner, vd på OTW säger att Emma Broms är en ”drömrekrytering”:

– Det är väldigt roligt att nu få med Emma på OTW:s fortsatta resa där målet är att bredda vårt erbjudande ännu mer. Hennes breda kompetens inom management och affärsutveckling passar perfekt i den fas vi på OTW befinner sig i just nu.

Emma Broms tillträdde sin roll den 23 maj. Nu ser hon fram emot att lära känna både medarbetare och kunder och ytterligare utveckla OTW:s erbjudande.

– Det är spännande att en sådan stor byrå som OTW har tillväxtambitioner. Jag ser också stora fördelar med att OTW är en del av en större koncern. Det ger ett bredare perspektiv men också flera samarbetsmöjligheter som gynnar våra kunder i slutändan, säger hon.

Vad kommer du att kunna bidra med?

– Jag har jobbat mycket med såväl affärs- och kommunikationsstrategier som målgruppsinsikter, och har stor erfarenhet av komplexa kunder och projekt. Internt hoppas jag även att kunna bidra med en bra balans mellan struktur och viljan att skapa ett kreativt klimat – båda krävs om människor ska trivas och om man ska tjäna pengar. Jag ser fram emot att tillsammans med resten av gänget här göra OTW till den contentbyrå som är högst upp på kundernas lista, men också på potentiella medarbetares lista.

Har du någon drömkund?

– Hmm… Det kanske inte skulle vara den mest lukrativa, men eftersom hela familjen är engagerade i Hammarby Fotboll så vore det oerhört roligt att kunna bidra med bättre content till deras kanaler.

Vilket content konsumerar du själv?

– Mycket tidningar, till exempel Mer Smak och Buffé – jag gillar god mat. I övrigt konsumerar jag som alla andra ständigt content i digitala och sociala kanaler.

Till sist, var hittar man dig i sommar?

– Under en vecka på ett slott i Umbrien, och en vecka är vi vid en sjö i Värmland. I övrigt i Stockholms skärgård. Om jag får kattvakt, annars får jag stanna hemma i lägenheten på Söder hela sommaren…