– Det känns verkligen kul att få komma i gång och få arbeta med en sådan kunskapsintensiv och innovativ uppdragsgivare, säger Johan Welander, kundansvarig på OTW. Med sin snart 200-åriga historia, tillhör KTH toppskiktet av universitet i världen och det vill vi göra ännu tydligare, både till innehåll och genomförande.

– Tillsammans med näringsliv och samhälle arbetar KTH för hållbara lösningar på några av mänsklighetens största utmaningar. I upphandlingen så har vi letat efter samarbetspartners som stödjer oss i att skapa relevant och minnesvärd kommunikation. Det har vi hittat i OTW samtidigt som vi är säkra på att de kommer förstå bredden av uppdrag som vi kommer med, säger Gunilla Iverfelt, varumärkesansvarig på KTH.

Samarbetet inleddes i maj med kommunikation kring Teklafestivalen och en nyskriven opera som går upp under Nobelveckan. OTW:s uppdrag omfattar både mer produktionsintensiv som strategisk och positionerande kommunikation.

Övriga byråer som gick vinnande ur upphandlingen, som sammanlagt värderas till 50 miljoner, var Gullers Grupp, Trickle och Blackbox.