Sveriges mest prisbelönta contentbyrå fortsätter i samma anda och sätter rekord med hela 24 nomineringar till Swedish Content Awards.

Swedish Content Awards är contentbyråernas egen tävling med syftet att premiera god kvalitet och innovativa lösningar som gett önskad effekt. Tävlingen avgörs på galan den 30:e maj på Berns, men redan idag börjar OTW fira för fullt då de står bakom nästan en tredjedel av alla nominerade bidrag – vilket är mer än dubbelt så många än någon annan byrå och rekord i antal nomineringar i hela tävlingens historia.

– Det känns superkul att vi och våra kunder fått så många nomineringar, säger Marcus Wikner, VD på OTW. Jag ser det som ett kvitto på att vi skapar helt rätt innehåll, och på att vi har lyckats samla branschens grymmaste medarbetare. Det är också extra kul ett år som detta då insatsernas effekt premieras extra.

Här är OTW:s nomineringar:

  • Spirit and Megaproject Listings, åt Volvo Construction Equipment i kategorin Fordon
  • Boating Dreams, åt Volvo Penta i kategorin Fordon
  • Anytime’s Playtime feat Sarah Sjöström, åt Betsson i kategorin Resor/Nöjen och fritid
  • En mix av kampanjer och always-on, åt Barncancerfonden i kategorin Ideellt
  • Buffé, åt Ica i kategorin Detaljhandel/snabbrörliga konsumentvaror
  • Tina knackar på, åt City Gross i kategorin Detaljhandel/snabbrörliga konsumentvaror
  • The Challenge, åt NetEnt i kategorin Teknik/Telekom/IT
  • Chefsliv, åt Unionen i kategorin Intresse- & branschorganisationer/Fackförbund
  • Skolvärlden, åt Lärarnas Riksförbund i kategorin Intresse- & branschorganisationer/Fackförbund
  • Life Leder, åt Life i kategorin Friskvård och hälsa
  • Musse hack i häl, åt SATS & Garmin i kategorin Friskvård och hälsa
  • Stoppa tjuven 57 rätt och fel, åt Stöldskyddsföreningen i kategorin Tjänsteföretag
  • Scandinavian Traveler, åt SAS i kategorin Transport och logistik
  • Framtidens T-bana, åt Stockholms handelskammare i kategorin Foto/illustration/grafik
  • Skolvärlden (Religösa friskolor), åt Lärarnas Riksförbund i kategorin Foto/illustration/grafik
  • Scandinavian Groundbreakers, åt SAS i kategorin Design
  • Spirit and Megaproject Listings, åt Volvo Construction Equipment i kategorin Design
  • Drottninggatan, åt Praktikertjänst i kategorin Text
  • Nora och Döden, åt Barncancerfonden i kategorin Text
  • Tina knackar på, åt City Gross i kategorin Rörligt
  • Anytime’s Playtime feat Sarah Sjöström, åt Betsson i kategorin Rörligt
  • Anytime’s Playtime, åt Betsson i kategorin Bästa Turnaround
  • The Challenge, åt NetEnt i kategorin Bästa effekt och engagemang
  • Våga vara lärare, åt Lärarnas Riksförbund i kategorin Bästa innovation

Läs mer om tävlingen på swedishcontentawards.com