– Det är en tydlig trend att marknaden vill koppla samman storytelling med analys, distribution och nya digitala lösningar. För nya kunder och i pitcher är performance numera inkluderat i uppdragen på ett eller annat sätt, där många efterfrågar ett helhetstänk från en och samma byrå.

OTW har även många kunder där samarbetet inom distribution fortsätter växa. Det kan handla om befintliga publikationer där uppdraget är att gå mot en digital kommunikation där distributionsstrategi behöver vara med från start. Här blir långa relationer och kunskap om affären till en verklig styrka.

Vad skiljer OTW från andra byråer när det gäller just detta område?

– Vi tror stenhårt på att kreativitet och data hör ihop och skapar de bästa resultaten. Därför jobbar kreatörer tätt tillsammans med strateger och analytiker, något som gör oss till en väldigt snabb och flexibel byrå. Behöver en annons optimeras gör vi det direkt utan onödiga mellanled eftersom kreatören redan arbetar tillsammans med den som sköter optimeringen.

Ok, om jag söker något av jobben, vad kan jag förvänta mig den första veckan?

– Det man som ny OTW:are kan förvänta sig mötas av är ett jäkligt härligt gäng som brinner för att göra bra innehåll och samtidigt ha kul längs vägen. Vi arbetar med några av Sveriges roligaste varumärken, och vinner mängder av priser, men är samtidigt ett prestigelöst gäng i en platt organisation.

Hur ser de olika rollerna ut?

Content distribution strategist är rollen där du i din vardag planerar, distribuerar och analyserar innehåll i digitala och sociala kanaler – ofta köpt, men också organiskt. Du kommer ta fram och driva kampanjer åt företag och organisationer i många olika branscher. Fokus är på att få så bra effekt på innehållet som det bara går. Tjänsten kan vara baserad i Stockholm eller Göteborg.

Som Martech specialist är du den tekniskt intresserade personen som djupdyker i tekniken bakom digital marknadsföring. Det kan handla om att operativt arbeta med allt från upptaggning av innehåll, trackinguppsättning tillsammans med våra analytiker. Samtidigt får du vara med OTW och våra uppdragsgivare på resan att utforska och implementera nya lösningar inom martech så som CRM, marketing automation och webb. Tjänsten är baserad i Stockholm.

Som Strateg på OTW kommer du ha en viktig roll i att leda processer med syftet att ta fram varumärkes-, content- och kanalstrategier. Din vardag består av allt från att moderera workshops och ha en aktiv del i koncept- och idéutveckling, till att analysera data och ta fram målgruppsinsikter. Tjänsten är baserad i Stockholm.