– OTW visade sig främst både vad gäller sitt case och på övriga kriterier, säger Emma Riblom, kommunikationschef, PostNord. Vi har haft ett bra samarbete med vår tidigare byrå, men ser nu över kommunikation i stort och vill då prova något annat.

Uppdraget inleds efter sommaren och består bland annat av ett nytt contentkoncept med ett tydligt digitalt fokus som grund.

– Ett riktigt drömuppdrag, säger Marcus Wikner, VD OTW. Vi har under flera år velat jobba med PostNord då vi upplevt att vi har ett erbjudande som skulle passa dem väl. Nu blir det riktigt kul och spännande att se vad vi kan göra tillsammans från och med i höst.

På OTW blir Karin Almcrantz ansvarig för den nya kunden.

– Det känns så roligt att få arbeta med ett varumärket som så tydligt blickar in i framtiden, säger Karin Almcrantz, Account Director på OTW. Mitt gäng och jag ser verkligen fram emot att få börja jobba med det proffsiga, trevliga och framåtlutande team som vi mött hos PostNord.