När den prestigefyllda tävlingen Pearl Awards New York avgjordes, stod klart att OTW kammade hem inte mindre än fyra statyetter – tre guld och ett brons.

SAS 70-kampanjen som togs fram i samband med att företaget firade 70 år tilldelades guld i kategorin Best special issue/one off campaign.
Guld blev det även för kampanjen Steg för Livet för Suicidprevention i Väst och Västra Götalandsregionen. Steg för Livet fick även pris under Content Marketing Awards förra veckan.

Steg för Livet är ett livsviktigt projekt som inte hade kunnat göras utan filmens huvudkaraktär Moa och alla andra modiga personer som delat sina historier och tankar kring hur det är att leva med känslan av att vilja ta sitt liv. Utan dem hade den här filmen inte kunnat göras, säger OTW:s Creative Director Paul Jerndal som skrivit manus och regisserat filmen.

 

Dubbelt nominerade till Bästa video

I kategorin Best Video var OTW nominerade med två bidrag för filmerna Betsson Anytime´s playtime feat. Sarah Sjöström och NetEnt the Challenge. Båda bidragen tog sig upp på pallplats, men den sistnämnda knep guldet.

– Det är helt fantastiskt att de här två projekten uppmärksammas och prisas på en sådan här prestigefull internationell gala. Det bevisar att våra rörliga produktioner håller absolut världsklass. Det visar också att om man vågar ta lite risker och tänka nytt och annorlunda för att sticka ut så är förutsättningarna stora för att lyckas. Jag vill tacka både Betsson och NetEnt för att vi fått förmånen att vara med på de här roliga och unika resorna, säger Niklas Wallenberg, Account Director på OTW.

– Fantastiskt roligt att vi återigen prisas internationellt för våra projekt. Det är våra modiga kunder och våra kreativa medarbetare som driver oss framåt, säger OTW:s VD Anders Rask.