Om oss
Sofia Säntti
Om oss

Vi har också hunnit göra väldigt många, olika saker

 

• Vi har tillsammans med Ernst och Mat-Tina skapat hur mycket tv-mys som helst.

• Vi har i 15 år gjort IKEA:s personaltidning Read Me, som översatts till 24 olika språk och delas ut till alla 180 000 anställda.

• Vi har skapat tv-program och galor som samlat in mångmiljonbelopp.

• Vi har gjort prisvinnande pro bono-projekt för Röda Korset och Steg För Livet.

• Vi har gjort ett nummer av tidningen Inspire – där alla 22 000 magasin hade unika omslag.

• Vi har producerat mer trav-tv än någon annan i Sverige.

• Vi har gjort om SAS klassiska tidning Scanorama till Scandinavian Traveler – och driver en sajt på fyra språk med samma namn, innehållandes tusentals restips.

• Vi har hjälpt varumärken i förändringsintensiva branscher som Volvo Cars och Volvo Trucks att få med både kunder och medarbetare på resan.

• Vi har publicerat omtalade sociala medier-kampanjer för Capio, ACO och Tre.

Men egentligen, mer än de där stora sakerna, så gör vi varje dag väldigt många små insatser för att på bästa sätt tillgodose våra kunders behov.
 

Det kan handla om att tänka igenom en rubrik eller copy ett varv till, orka filma en tagning till trots att man egentligen ”har det” eller ser till att innehåll når precis rätt målgrupp i sociala medier.
 

En annan sak som skiljer det nutida OTW från dåtidens är att vi inte bara skapar innehåll på beställning. Vi är numer involverade tidigare i processen, redan i våra kunders strategi- och idéarbete, för att alla våra insatser verkligen ska stödja deras affär och varumärke.
 

Det kan vara contentstrategier för SAS och Röda Korset, varumärkesstrategi och kommunikationskoncept för Life eller digitala strategier och koncept för Arvid Nordqvist, IKEA och Volvo.
 

Även vårt performanceteam är inblandat redan från början och jobbar tätt ihop med alla våra arbetsgrupper för att anpassa produktionen och det kreativa – och se till att det hamnar i rätt kanal. Vårt samarbete med till exempel Aco, Tre och Röda korset är några exempel på att det funkar väldigt bra när vi jobbar tätt ihop med våra kunder gällande performance redan från början.

Marcus Wikner

Vår styrka är att vi pushar det vi själva skapat och har därför möjlighet att anpassa innehåll efter budskap och kanal.

 

Den oförblommerade skrytmeningen lyder: Vi jobbade med storytelling långt innan det blev mode. Och av den anledningen tror vi oss också bemästra det bättre än de allra flesta.

 

Sätt oss gärna på prov!