Visit Sweden får nu stöd med bland annat produktion av rörlig bild, redaktionell publicering och live-sändningar av webinarier.

– Det känns fantastiskt att vi har fortsatt förtroende att jobba med Sverige som varumärke, säger Samin Krijestarac, Account director på OTW. Vi ser fram emot att tillsammans med Visit Sweden och övriga partners marknadsföra oss om ett progressivt, hållbart och framförallt vackert land. Och det i en tid då det kanske behövs mer än någonsin.

Tidigare har Visit Sweden upphandlat Forsman & Bodenfors/Åkestam Holst NoA/INGO, Mindshare och AQKA.

– Det är oerhört glädjande att vi nu slutit ramavtal med några av Sveriges absolut vassaste byråer inom sina respektive specialistområden säger Susanne Andersson, VD för Visit Sweden. Nu drar vi igång vårt viktiga arbete med målet att stödja återhämtningen för svensk besöksnäring.

– OTWs kompetens inom snabbrörlig produktion och förmågan att utifrån befintlig strategi skapa relevant innehåll gör att vi kan fortsätta skapa värde för Sverige och svensk besöksnäring, säger Marcus Wikner, VD OTW. Det är speciellt viktigt i tider av digital transformation och pandemins stora påverkan på vårt samhälle.

Läs också: