Tre väljer OTW

Av: OTW

19 december 2018

När Tre tidigare i år valde contentbyrå gick uppdraget till OTW. Arbetet har resulterat i en content marketing strategi, implementering och utbildningsinsatser. I dagarna inleddes nästa steg med produktion av innehåll för digitala kanaler.

Tre & OTW– Vi är förstås oerhört taggade på att få jobba med ett bolag som Tre, säger Samin Krijestarac, kundansvarig på OTW. Vi har redan mött ett väldigt drivet och kunnigt gäng. Det banar väg för både kunskapsutbyte och riktigt kul och spännande kommunikation.

Tre sökte efter en byrå som förstod företagets mål och som kunde ta det varumärkesarbete som redan gjorts vidare samt arbeta nära Tres reklambyrå INGO och mediabyrå Tre Kronor i arbetet med det nya kommunikationskonceptet Ha ett bra uppkopplat liv.

– Vi ser stora möjligheter med content där OTW:s kompetens är bred, säger Victoria Appelqvist, Head of Consumer Marketing på Tre Konsument. Där till är det ett härligt gäng som är snabba, flexibla och professionella.

 – Det var många byråer som pitchade, säger Matylda Lovenvall, chef för Produkt och Marknad. OTW stack ut med ett modernt och annorlunda angreppssätt som var långt bortom att bara göra om traditionell kommunikation till något digitalt. Vi har tillsammans utvecklat vår ursprungsidé till något som förutom att öka kännedom även skapar mervärde för företagare.

Läs också artikeln på Resumé om konceptet Tre möter.