– Mycket av grunden till framgången lade vi redan under 2020 då pandemin tvingade oss att snabbt tänka om för att vinna nya uppdrag när andra minskade. 2021 har vi fortsatt arbetet på samma linje och ser nu även en tillväxt hos flera av våra traditionellt starka uppdragsgivare som återhämtar sig. Det är en enorm insats av hela byrån och varje enskild OTW:are som ligger bakom vårt urstarka resultat. Jag är stolt över siffrorna, ännu stoltare över laget, säger Rasmus Winther, vd på OTW.

Under året har OTW vunnit nya uppdrag för Lidl, Samhall, Öresundskraft, Permobil, Holmen Paper och Visit Sweden.

– Särskilt kul är det att vi går framåt på alla våra tre kontor, Stockholm, Göteborg och Malmö. Bakom ligger en fantastisk laginsats och man kan bara tacka alla briljanta medarbetare för det arbete som gjorts under året. Så även om vi inte kunde fira vårt 25-årsjubileum med den stora familjen av uppdragsgivare, anställda och OTW-vänner, så var vi 100 medarbetare som firade in det nya räkenskapsåret med besked, säger Emma Broms, vice vd.

Under året har OTW även skördat framgångar med guld i International Content Marketing Awards OTW i USA samt den europeiska motsvarigheten i London. Även i Swedish Content Awards var man åter mest prisvinnande byrå. OTW är ett helägt dotterbolag till Aller Media AB och en del av det nordiska byrånätverket Ahead Group.

Se pressmeddelandet från Aller Media här.