I varumärkesfilmen svävar, studsar och lever logotypens gula bollar i symbios med staden och människorna i den. Logotypen visualiserar pulsen, livet, alla möten – och alla de drömmar som stadens invånare tillsammans fått att flyga.
– En härlig lekfullhet genomsyrar kampanjen. Det är modigt av kunden att våga gå i den här riktningen. Nu är vi glada och peppade på att få se hur Stockholm tar emot det lustfyllda konceptet, säger Paul Jerndal, Creative Director på OTW och filmens regissör.
Stockholms Handelskammare är en oberoende, icke vinstdrivande näringslivsorganisation som arbetar med att skapa opinion och väcka debatt i frågor som är avgörande för Stockholms och Uppsalas konkurrenskraft och tillväxt. Målet är att bli Europas bästa huvudstadsregion.
En gul tunnelbanevagn som trafikerat tunnelbanan med budskapet om att ”hänga med på resan mot Europas bästa huvudstadsregion” rullar parallellt med kampanjen. Bakom koncept, produktion och distribution står OTW tillsammans med inhousebyrån på Stockholms Handelskammare.
– Vår ambition har varit att skapa ett koncept som visar en stark image-förflyttning, för att frångå bilden av att vara något introverta till att bli mer extroverta och precis så nyskapande som Stockholms Handelskammare verkligen är, menar Malin Lundberg Aguilera, Account Director på OTW.
Kampanjen rullar i sociala kanaler, på digitala utomhusskärmar i Stockholm City, i kreativa annonsytor hos DN, Di, på Breakit och i Content Display med start 6/12.
Se hela filmen här.