OTW mest prisade svenska byrån i content-VM
När vinnarna i Content Marketing Awards korades i Cleveland tog OTW guld för Best Publication Design med STHLM Magazine för Stockholms Handelskammare. Vi knep finalplats i ytterligare fem klasser med uppdrag för Volvo CE, Life, Stöldskyddsföreningen och Röda Korset.
– Så kul att vinna i den stenhårda konkurrensen där produktioner från hela världen deltar, säger Marcus Wikner, VD på OTW. Jag är otroligt stolt över våra modiga kunder och OTWs alla kreativa medarbetare, som hela tiden levererar projekt av allra högsta klass. Extra kul är att vår satsning på kraftfulla visuella identiteter och design än en gång bär frukt.
Content Marketing Awards är den ledande internationella utmärkelsen för content marketing och utser årligen bästa innehållsprojekt, byråer och marknadsförare. OTWs bidrag som fick finalplats var:
- Digifysisk rådgivare för Life (Best Content Marketing Program in Retail)
- Våga rädda liv för Röda Korset (Best Motivational Video)
- Stoppa Tjuven för Stöldskyddsföreningen (Best Association Publication)
- The Megaproject Listing för Volvo CE (Best Digital Integration)
- How are you doing?, psykisk hälsa hos ensamkommande barn, för Röda Korset (Nonprofit Publication)
Alla vinster och finalister i Content Marketing Awards 2020 i USA finns här.