Höjdpunkter från 2023
Ett år och åtta nyhetsbrev senare, fyllda med case vi har genomfört, priser vi har vunnit, spännande insikter vi har kommit fram till och mycket mer. Spana in våra mest lästa artiklar från 2023.
Ett år och åtta nyhetsbrev senare, fyllda med case vi har genomfört, priser vi har vunnit, spännande insikter vi har kommit fram till och mycket mer. Spana in våra mest lästa artiklar från 2023.
EPA-dunk, ostbåtar och att tvätta nypotatis med hjälp av toaborste och borrmaskin. Lidl har skapat stor uppmärksamhet – och vunnit många priser – för sitt organiska arbete i sociala medier. En stor del av framgångarna är samarbetet med teamet på OTW.
2023 har varit det kanske mest prisvinnande året i OTW:s historia. Både i Sverige och i internationella branschtävlingar har OTW vunnit brett, med många typer av uppdrag och många olika uppdragsgivare. Bakom framgångarna finns både hårt jobb och hög kreativitet.
Ännu en lyckad gala! För 25:e året i rad arrangerades Sveriges mest prestigefyllda modekväll: ELLE-galan. 700 galauppklädda gäster var på plats i Grand Hôtel, 14 priser delades ut till Sveriges bästa och viktigaste modekreatörer, TV-sändingen gick via Sjuan och TV4 Play, och över 1000 liter champagne gick åt under kvällen. För tredje året i rad stod OTW för produktionen av galan. David Bexelius, producent på OTW, och en av de som såg till att årets ELLE-Gala blev en tillställning fylld av glam och glamour, berättar nedan om årets event.
Efter en omfattande upphandling där 21 byråer deltog vann OTW nyligen uppdraget som fullservicebyrå för Nacka kommun. Arbetet omfattar allt från strategisk rådgivning, varumärkesutveckling, design och kreativa koncept till film- och innehållsproduktion.
I Sverige lider 41 procent av befolkningen av någon form av psykisk ohälsa och antalet växer – inte minst bland yngre – och en särskild riskfaktor är socioekonomisk utsatthet. Som ett led i arbetet mot förbättrad psykisk hälsa lanserade Svenska Röda Korset i ett samarbete med OTW nyligen projektet “Hur mår du?” med fokus på att nå ut med kunskap till unga vuxna i utsatta områden.
Det som alla trodde var ett aprilskämt, var i själva verket Lidls nya satsning för att nå en yngre publik – med EPA-dunk. I en teaser publicerad 1 april i affärskedjans sociala kanaler, berättar de att de två dagar senare ska släppa en låt, ”Kong i byn”, med artisten Lil-D.
AI är i fokus i det senaste numret av Holmen Papers kundmagasin. Här berättar teamet bakom om hur det revolutionerande omslaget blev till.
Vad står bokstäverna OTW för? Det är en fråga som både medarbetare och nya uppdragsgivare ställer sig tidigt i bekantskapen. Beroende på vem man fråga så kan svaret bli alltifrån kort och koncist till långt, härligt och vindlande. De stora dragen i historien är gemensamma, men det finns små nyansskillnader på stockholmska, göteborgska och malmöitiska.